poniedziałek, 26 października 2015

Magnetyczny poniedziałek + veg niedziela

Wczoraj byłam z moim ślubnym w Wolverhampton na Veg Festiwal. Dla mnie było to coś niesamowitego. Mogłam poznać nowe potrawy porozmawiać z ciekawymi ludźmi i oczywiście dokonać zakupów.
Zdjęcia są kiepskiej jakości ale jak to mówią lepsze to niż nic.



Zakupione orzechy


 
  • Orzech tagua pochodzi z palmy Phytelephas macrocarpa (słoniorośl wielkoowocowa, słoniak wielkoowocowy), która występuje w krajach Ameryki Południowej: Ekwadorze, Kolumbii, Peru.
  • Jest to niewysokie drzewo o wysokości całkowitej ok. 6- 9 m. Pień jest niski (ok. 1,5 m), a liście pierzaste o długości ok. 6 m.
  • Słoniorośl dostarcza materiału na budowę domów, na węgiel drzewny, liście służą do zadaszania chat, mączka z nasion dodawana jest do pasz dla zwierząt.
  • Wykorzystywane są także orzechy tej rośliny, nazywane roślinną kościa słoniową.
  • Owoce słoniorośli są dość duże, a w ich wnętrzu znajduje się zawsze kilka orzechów, które początkowo (kiedy są niedojrzałe) wypełnione są galaretowatą jadalną substancją.
  • Kiedy dojrzałe owoce spadają, usuwa się twardą i kolczastą okrywę, a orzechy suszy się przez wiele miesięcy na słońcu.
  • W efekcie wnętrze orzecha staje się tak twarde, jak kość słoniowa i z łatwością można w nim precyzyjnie rzeźbić, doskonale daje się także polerować.
  • Orzechy tagua są całkowicie pozbawione toksyn, dlatego są bezpieczne m.in. dla dzieci.
  • Orzechy te są wykorzystywane do tworzenia guzików, biżuterii, breloków, figurek np. szachowych, rękojeści noży, sprzączek pasków.
  • Doskonale dają się barwić - można do tego używać barwników do tkanin
  •  TEKST ZACZERPNIĘTY Z INTERNETU
Mam już projekt co z moich orzechów powstanie z nich biżu jak zwykle ;-)

To tyle co do veg. A teraz mój magnesik

Magnes przywieziony z weekendu w Portugalii. Mam nadzieję że jeszcze tam wrócę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz